Opened 5 years ago

Last modified 5 years ago

#997 new service request

HybridKWVdeKaag CM9-kaartje vervangen

Reported by: huub Owned by:
Keywords: Cc:
Location: Kaag

Description

gebruiker meldt:
Ik heb de afgelopen weken met veel plezier gebruik kunnen maken van de
node ap-WirelessLeisen?-Kwv. Sinds gisteren werkt die echter niet meer. Ik
hoop dat jullie de node zonder al te veel moeite weer aan de praat kunnen
krijgen.

Ter info: ik kan wel contact maken en aanmelden bij de node, maar er is
daarna geen internetcontact beschikbaar.

Change History (5)

comment:1 Changed 5 years ago by huub

Ik zie 182 authenticated users bij KWV en heel veel kernel boodschappen over ath0 kernel: ath0: stuck beacon; resetting (bmiss count 4)
Internet op de node is OK, routeert naar StBavo1.

comment:2 Changed 5 years ago by huub

if down/up en ook reboot hebben niet geholpen, CM9-kaartje erg ziek kennelijk.

comment:3 Changed 5 years ago by huub

Ik heb de omni verhuisd naar kanaal 1 (was 6, kennelijk teveel 'herrie' daar). Lijkt te helpen. Afwachten.

comment:4 Changed 5 years ago by huub

Gebruiker meldt:

Dank, maar helaas... Ik kan met enige moeite via WiFi Kaag contact maken
(ver weg, dus traag, maar werkt wel) en dus je e-mail lezen. Contact maken
met Kwv lukt niet of slecht. Als ik al contact kan maken dan in elk geval
geen internet mogelijk. Overigens wel Via de node Haven, maar die straalt
naar de andere kant.
Inderdaad zijn er elke woensdag zeilwedstrijden, maar het probleem met de
node is al eerder opgetreden. Ik heb het niet direct gemeld, soms loopt
eea na een uurtje vanzelf weer.

WiFi? Kaag staat bij Hoogenboom, Kager eiland.
Internet op de node is OK. Maar nog steeds de stuck beacon meldingen van het cm9-kaartje.

Ik denk dat we het kaartje moeten vervangen.

comment:5 Changed 5 years ago by huub

Summary: HybridKWVdeKaag geen internetHybridKWVdeKaag CM9-kaartje vervangen
Type: incidentservice request

Op 8 augustus 2015 23:06 schreef Frank:

Ik heb toegang tot de starttoren. Ik zal morgen de hoofdschakelaar
even uit en aan zetten. Het resultaat zal ik doorgeven.

en
Frank schreef op 09/08/15 om 11:08:

Het is gelukt. Hij doet het weer.


Ik zie nog wel dezelfde foutmeldingen af en toe binnenkomen, dus helemaal
gezond is hij nog niet. We moeten dus toch maar een keertje dat kaartje
vervangen, maar daar is wat minder haast mee nou het weer werkt.

Note: See TracTickets for help on using tickets.